-1 - اگرمرد و زن كه همسرند در رابطه با عمل زناشويي موقعي كه به اوج لذت برسند فحش وحرف مبتذل مي زنند از لحاظ شرعي چه حكمي دارد ؟ و براي ما عادت شده و ما را در رابطه با عمل زناشويي صحيح راهنمايي لازم عنايت فرماييد ؟(0)
-امام رضا ( ع ) مي فرمايد : زياد آميزش كردن با زنان ، اخلاق انبيا است × اما در روايتي ديگر آمده ( زياد آميزش نكنيد ) × اين تناقض را چگونه تفسير مي كنيد؟(0)
-احترام به پدر ومارد درچه حدي براي فرزند واجب است ؟(0)
-آيا احترام به والدين واجب است اگر به خاطر دفاع باشد چون قبلا پدرم اخلاق بسيار بدي داشت و مادرم را بسيار مي زد كه باعث سقط چند بچه شد .و من از مادرم دفاع مي كردم . آيا اين كار گناه است ؟(0)
-آيا مادري كه نماز نمي خواند احترامش واجب است؟

(0)
-با توجه به اين كه پيامبر(ص) فرمود: بهشت زير پاي مادران است، همه مادران به بهشت ميرند؟

(0)
-وظيفه ما درمقابل پدر فحاش و بد اخلاق چيست و آيا احترام به او واجباست(0)
-1ـ وظايف شرعي زن نسبت به شوهر و شوهر نسبت به زن خود چيست؟(0)
-آيا صحبت كردن زن و مردي كه سه طلاقه هستند جائز است؟
(0)
-آيا داماد بعد از طلاق هم به مادر زن محرم است؟
(0)
-1 - اگرمرد و زن كه همسرند در رابطه با عمل زناشويي موقعي كه به اوج لذت برسند فحش وحرف مبتذل مي زنند از لحاظ شرعي چه حكمي دارد ؟ و براي ما عادت شده و ما را در رابطه با عمل زناشويي صحيح راهنمايي لازم عنايت فرماييد ؟(0)
-امام رضا ( ع ) مي فرمايد : زياد آميزش كردن با زنان ، اخلاق انبيا است × اما در روايتي ديگر آمده ( زياد آميزش نكنيد ) × اين تناقض را چگونه تفسير مي كنيد؟(0)
-احترام به پدر ومارد درچه حدي براي فرزند واجب است ؟(0)
-آيا احترام به والدين واجب است اگر به خاطر دفاع باشد چون قبلا پدرم اخلاق بسيار بدي داشت و مادرم را بسيار مي زد كه باعث سقط چند بچه شد .و من از مادرم دفاع مي كردم . آيا اين كار گناه است ؟(0)
-آيا مادري كه نماز نمي خواند احترامش واجب است؟

(0)
-با توجه به اين كه پيامبر(ص) فرمود: بهشت زير پاي مادران است، همه مادران به بهشت ميرند؟

(0)
-وظيفه ما درمقابل پدر فحاش و بد اخلاق چيست و آيا احترام به او واجباست(0)
-1ـ وظايف شرعي زن نسبت به شوهر و شوهر نسبت به زن خود چيست؟(0)
-آيا صحبت كردن زن و مردي كه سه طلاقه هستند جائز است؟
(0)
-آيا داماد بعد از طلاق هم به مادر زن محرم است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:43285 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:17

همسرم دوست ندارد كسي از او ناراحتي داشته باشد حتي دشمن. آيا اين امر صحيحي است؟



اصل مهرورزي به ديگران حتي به دشمن حاكي از روح لطيف و صفاي باطن است. قرآن كريم پيامبر اكرم(ص) را رحمة العالمين معرفي مي كند و مي فرمايد: و ما أرسلناك إلا رحمة للعالمين؛



تو را نفرستاديم مگر كه مهر و رحمت براي جهانيان باشي.[24] يعني نسبت به خطرناك ترين دشمنانت نير رحمت داشته باشي و به آنان نيز محبت كني.



از سيرة آن حضرت استفاده مي شود كه سمبل عشق و محبت انساني بوده است. وقتي از كنار كوه احد مي گذشت، با چشمان پر فروغ و نگاه پُر از محبت، اُحد را مورد عنايش خويش قرار داد و گفت: كوهي است كه ما را دوست دارد و ما نيز آن را دوست داريم.[25] از اين سخن معلوم مي شود كه رسول اكرم(ص) نسبت به همه چير مهر مي ورزيد حتي حيوانات و جمادات.



امام علي(ع) نمونه اي ديگر از مهرورزي است. آن حضرت دربارة قاتل خود ابن ملجم فرمود: مي خواهم زنده بماند، اما او مي خواهد مرا بكشد.[26] از اين رو در بستر بيماري موقع ضرب خوردن باز از دشمن خود غافل نيست و به همگان توصيه مي كند آب و غذا به او بدهند.







به جز علي كه گويد به پسر كه قاتل من

چو اسير توست اكنون، به اسير كن مدارا

اين سخن به معناي آن نيست كه با هر كسي مطابق ميل و خوشايندش عمل كنيم و با او طوري رفتار كنيم كه خوشش بيايد و لزوماً به سوي ما كشيده شود. از اين رو در اسلام در كنار تولي، تبري مطرح شده است.



انسان مؤمن نمي تواند با همه از در آشتي در آيد، چنان كه نمي تواند با همه قهر باشد. جاذبه و دافعه هر دو لازم و ضروري است. قرآن مجيد مي فرمايد: نمي يابي گروهي را كه به خدا و روز جزا ايمان داشته باشند، ولي با مخالفان خدا و رسول او دوستي كنند، گرچه مخالفان پدران يا پسران يا برادرانِ يا خويشاوندانشان باشند.[27]



در حديثي از رسول خدا(ص) آمده است: اي بندة خدا، دوستي و دشمني خود را براي خدا و در راه او قرار ده. براي خدا دوست بدار و براي خدا دشمن بدار، زيرا جز از اين طريق به ولايت الله نمي توان رسيد و جز از اين راه كسي طعم ايمان نخواهد چشيد.[28]

[24] انبياء (21) آية107.



[25] بحارالانوار، ج 21، ص 248.



[26] همان، ج 42، ص 193.



[27] مجادله (58) آية 22.



[28] بحارالانوار، ج 66،ص 236.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.